Viatge a Rendsburg (Alemanya) per conèixer l’FP Dual

La Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca, mitjançant la Direcció General de Formació Professional i d’Ensenyaments Artístics Superiors, va viatjar Rendsburg, a Alemanya,  amb quasi un centenar d’alumnes  i una quinzena de professors de Formació Professional de totes les Illes Balears amb l’objectiu de promoure la Formació Professional Dual entre els estudiants.

Visita dels alumnes de PMAR al Departament d’Electricitat

Els alumnes de 2n i 3r de tecnolgia de PMAR han visitat les aules i instal·lacions de Formació Professional Bàsica d’Electricitat per tal de conèixer les possibles opcions de què disposen de cara al seu futur acadèmic i professional. Els professors acompanyants i organitzadors de la visita han estat Sonia Agut, Aaron Golan i Joan Fabregues.

Programa Actualització de cicles de formació professional

Alguns professors del Departament han participat en el programa d’experiència formativa “Actualització de cicles de formació professional” organitzada per la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat i cofinançada pel Fons Social Europeu en el marc del Programa Operatiu d’Ocupació, Formació i Educació de l’FSE 2014-2020.

Es varen visitar tres centres educatius on es realitzen, entre molts altres, els mateixos estudis que impartim al nostre Departament amb la finalitat d’observar i compartir idees i experiències amb el professorat.

Visita Central Elèctrica Endesa Port Maó

Els alumnes de Grau Superior i Grau Mitjà del torn del capvespre han visitat les instal·lacions de la central elèctrica d’Endesa situada al Port d Maó. Gràcies a les explicacions del responsable de torn de la central varen poder veure els diferents sistemes de producció així com el seu control. Com cada curs, unes explicacions excel·lents que completen la formació dels nostres alumnes.

Visita edifici en construcció alumnes Grau Superior

Els alumnes de Formació Professional del segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior de Sistemes Electrotècnics i Automatitzats, acompanyats pels professors Miguel Fernandez i Dámaso de la Cruz, van visitar una obra al carrer José María Quadrado cantonada Sant Esteve a Maó, el passat dijous dia 17 de Octubre de 2019, on van poder veure en fase d’execució les instal·lacions elèctriques i de telecomunicacions que estan estudiant en aquest moments als mòduls professionals: M-08.- (0517) Processos en Instal·lacions d’Infraestructures Comuns de Telecomunicació i  M-09.- (0518) Tècniques i Processos a les Instal·lacions Elèctriques.

A més van poder veure altres instal·lacions com Climatització, Fontaneria, Sanejament, Ventilació Forçada i Contra Incendis (mànegues) del garatge. Van ser molt interessants els comentaris del Cap d’Obra de la constructora que ens va explicar moltes particularitats de l’edifici, de les seves instal·lacions i de els elements constructius i estructurals”

Viatge Grau Mitjà a Mallorca 2019

Els dies 2 i 3 de maig, un grup de 14 alumnes dels grups de 1r i 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà ELE-21 (Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques) acompanyats de 2 professors, varen anar de viatge a Mallorca, amb la finalitat de dur a terme varies visites tècniques.

Concretament, l’objectiu ha estat conèixer i dur a terme unes visites enfocades a tres grans instal·lacions industrials de l’illa de Mallorca, les quals considerem que han estat de gran interès per als nostres alumnes.

Electropneumàtica

Al mòdul  M4 de primer curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Electricitat, completem els continguts del primer trimestre amb electròpneumàtica. Aquí teniu un video d’un muntatge, consistent en un cilindre que automàticament avança i retrocedeix  utilitzant finals de cursa magnètics.

Es un muntatge relativament senzill on els finals de cursa que són els anells negres als extrems del cilindre, activen les electrovàlvules corresponents que fan avançar i retrocedir alternativament el cilindre. Observeu també que utilitzem una vàlvula pneumàtica, situada immediatament sota el cilindre i un bloc de tres vàlvules electropneumàtiques (del qual només en utilitzem dues) que controlen a la vàlvula anterior  i finalment la caixa de polsadors elèctrics a l’esquerra de la imatge i l’alimentació pneumàtica a la dreta.

pneumatica

Visita al parc Fotovoltaic del Consell Insular

El passat dijous 13 de desembre els alumnes de 2n curs de GM del matí visitaren les instal·lacions fotovoltaiques ubicades al Consell Insular de Menorca. El tècnic del Consell Rafael Muñoz Campos els explicà com funcionen i el rendiment que estan obtenint actualment. Per acabar també visitaren el parc eòlic situat al Milà. Varen poder veure de primera mà les instal·lacions dels molins de vent que actualment hi ha instal·lats a l’Illa. Agrair al Consell Insular i especialment al Sr. Rafael Muñoz l’oportunitat que ens han brindat per conèixer les instal·lacions d’energies alternatives que estan utilitzant actualment.

En Juan Calvo guanya les Balears Skills

Els dies 28 i 29 de novembre l’alumne Juan Calvo Graham, de 2n curs de Grau Mitjà d’Electricitat acompanyat del professor Juan Carlos Puerto Rubio de l’IES Pasqual Calbó, va participar a la competició Balear Skills a Palma de Mallorca. La prova es va desenvolupar a l’IES Politècnic i es tractava de desenvolupar un cas pràctic d’instal·lació elèctrica d’una part d’una vivenda. En aquesta prova també quedava inclosa l’automatització d’iluminació tipus led, endoll i persiana amb un sistema domòtic basat en l’estàndard Z-Wave.