Impressions del viatge de Mikel Navarro com a professor acompanyant d’un alumne ERASMUS+

Diumenge dia 25 de març el professor de Mecanitzat Mikel Navarro, va viatjar cap a Valence, França, per acompanyar al seu alumne Eduard Sans, que ha anat a fer un mes de pràctiques a l’empresa Zimmer Biomet, i ha aprofitat el seus dies a França per establir nous contactes amb institucions i empreses de la zona per a futurs projectes europeus.

Dilluns matí en Mikel i n’Eduard van ser rebuts pels treballadors de Zimmer Biomet, qui els van fer una visita per totes les seves instal·lacions. Llavors es van poder entrevistar amb el Sr. Patrice, responsable de tota la producció mecànica, així com dels processos d’acabat, esterilització, control de qualitat i gestió. També van poder intercanviar impressions amb el Sr. Ramón Diaz, fill d’espanyols que treballa a l’oficina tècnica, i amb el Sr. Rafael Capuano, responsable de Seguretat de l’empresa.

Finalment van conèixer els treballadors que faran les funcions de tutors de n’Eduard, Sebastian i Pierre, durant el torn del matí i el capvespre respectivament.

Durant la seva estada a Valence, en Mikel aprofità per fer una visita a un institut situat a prop de la fàbrica de Zimmer Biomet, el “Lycée Algoud Laffemas”, on s’imparteixen cicles formatius de Mecanitzat i Electrònica, a més de Batxillerat tecnològic. En aquest centre treballen per projectes i compten amb un gran equipament tant en maquinària com en programes. Empren TechPro o SolidWorks y SolidEdge.

Posteriorment en Mikel es desplaçà fins a Marsella per mirar d’establir nous contactes. En primer lloc visità la seva universitat, Marseille university, on s’imparteixen cursos tant d’Abitur (FP i Batxillerat) durant 2 anys, com estudis universitaris de 5 anys d’estudis. Finalment, va fer una visita a l’empresa CMR group, dedicada a fresat i tornejat de gran qualitat.

Esperam que tant l’estada d’Eduard Sans a Zimmer Biomet com el viatge den Mikel Navarro serveixin per obrir noves portes als projectes europeus del nostre centre i millorar les possibilitats de mobilitats d’alumnes i professorat, així com potenciar la transferència de coneixements amb altres entitats europees com les que ha visitat en Mikel.