5 alumnes de Grau Mitjà inicien les seves pràctiques a França, Regne Unit i Finlàndia

Aquest curs 10 alumnes d’FP de l’IES Pasqual Calbó i Caldés han rebut una beca del programa Erasmus+, finançat per la Unió Europea, per fer un període de pràctiques en un altre país comunitari. D’aquests, 5 alumnes de Grau Mitjà van viatjar al seu país de destí durant el passat cap de setmana per poder començar les seves pràctiques formatives el passat dilluns dia 27, mentre que els altres 5 duran a terme la seva estada les darreres setmanes del curs.

La seva estada ha estat notícia al diari digital Menorca al dia.

3 alumnes del CFGM de Jardineria i Floristeria, Erica Sauder, Marina González i Neus Febrer, faran 4 setmanes de pràctiques a la localitat de Kempele, al centre de Formació Professional Oulu Vocational College i a l’empresa Alenius Garden.

Van arribar diumenge a Kempele, dilluns van conèixer els professors i alumnes d’allà i el seu tutor de pràctiques, en Veli Mathlin, els van mostrar les instal·lacions i dimarts ja van treballar en composicions florals.

Per altra banda, Julián Irigoyen, alumne del CFGM de Gestió Administrativa, farà un mes de pràctiques a l’empresa Insight4life de Portsmouth, al sud del Regne Unit. Dilluns va conèixer el seu cap d’empresa i els companys que treballaran amb ell aquestes 4 setmanes.

Finalment, un alumne del CFGM de Fabricació Mecànica, Eduard Sans, ha iniciat la seva estada formativa a la seu francesa de la multinacional Zimmer Biomet, situada a la localitat de Valence, al sud de Lion. N’Eduard va fer el viatge fins a Valence diumenge acompanyat pel professor Mikel Navarro.

Dilluns dia 27 van anar fins a Zimmer Biomet France i el seu tutor, Eric Gadea, els va mostrar totes les instal·lacions d’aquesta fàbrica de pròtesis i altres productes ortoprotèsics.

Amb aquestes 5 estades formatives, l’IES Pasqual Calbó i Caldés finaltiza un el seu projecte ERASMUS+ per alumnes de GM iniciat el curs passat amb un total de 15 estades de 4 setmanes d’alumnes de tots els Cicles formatius del centre i 2 mobilitats formatives del professorat i un pressupost total de 31.837 €, i comença el seu projecte per GM i FP Bàsica sol·licitat el 2016.