Resum de l’estada dels alumnes de grau mitjà d’electricitat a Oulu, Finlàndia

Noé Capella i Adrián Galán ens descriuen la seva estada Eramus+ a Finlàndia:

“Vam fer els 4 primers dies a Palma de Mallorca ja que ens van cancel.lar el vol cap a Helsinki. Quan vam arribar a Oulu, van perdre la maleta de’n Noé, però la va recuperar sense cap problema ni desperfecte el dia següent.

Les habitacions dels pisos d’estudiants van estar bastant bé. Teniem llençols, mantes, armaris, calefacció, etc. Les estàncies comuns també van estar bé. En quant a la gent de la residència, són molt bona gent. Hi ha un grup d’espanyols que ens va ajudar bastant a adaptar-nos, ens van mostrar la zona, on podíem anar a comprar a bon preu, on i com es feia per fer net la roba, etc.

El primer dia vam anar a visitar l’institut d’Oulu. Ens va semblar que van més avançats que nosaltres pel que fa a l’educació. Tenen naus industrials convertides en diferents tallers d’electricitat, mecànica, fusteria, i també tenen diversos solars per a fer pràctiques en línies aèries i subterrànies. Després ens van dur a l’empresa on faríem les pràctiques i ens van presentar en Niko, amb qui faríem feina durant aquell més allà.

Església d'Oulu

Durant les pràctiques hem fet diferents tipus de feines: hem anat a pisos, cases i un càmping en construcció o reforma per treballar amb la instal·lació elèctrica, a un institut per instal·lar fluorescents i lluminàries en canaleta així com cablejat d’internet, sensors de moviment i algun endoll.

Adrián instal·lant fluorescentsNoé instal·lant fluorescents

DSC01297

Els caps de setmana hem visitat el centre d’Oulu. Un dissabte vam a anar a Iso-Syöte, una estació d’esquí, on vam practicar snowboard.

Adrián esquiant

Noé taula snow

Hem aprofitat tot el que hem pogut aquesta experiència. Ens ho hem passat molt bé!”

5 Alumnes ELE-21 Noé Capella i Adrián Galán fent snowboard a Finlàndia

.