L’IES Pasqual Calbó i Caldés rep la visita de 2 professores de Formació Professional de França

Annonciation Hernandez i Laure Claustres, professores del Lycée Jacques Ruffie de la ciutat de Limoux, han estat a Menorca durant una setmana per fer una estada formativa a l’IES Pasqual Calbó i Caldés en el marc del programa europeu ERASMUS+.

Durant la setmana del 9 al 13 d’abril, aquestes professores han pogut assistir a diferents classes de secundària i formació professional i visitar diferents empreses menorquines que normalment tenen alumnes en pràctiques.

El seu principal objectiu ha estat conèixer el sistema educatiu espanyol i aprendre diferents metodologies d’ensenyament. Ara bé, també han aprofitat la seva estada a Menorca per establir contactes amb altres institucions i empreses per poder dur alumnes seus d’FP en pràctiques formatives durant el curs 2018-2019. Així, durant la setmana passada van poder visitar altres centres educatius on s’imparteixen estudis professionals similar al del seu centre, com ara l’Escola d’Arts de Menorca, l’IES Josep Miquel Guàrdia i l’IES Maria Àngels Cardona.

També han tingut l’oportunitat de veure com s’organitzen les pràctiques formatives des dels diferents centres educatius de Menorca i acompanyar a diferents tutors durant la presentació o seguiment de les pràctiques dels seus alumnes a institucions i empreses locals, com ara PIME Menorca, PREVIS o el Centre Sociosanitari de Santa Rita.

Aquesta visita ha tingut lloc gràcies al conveni de col·laboració que l’IES Pasqual Calbó i Caldés ha signat amb el seu centre eductiu francès durant aquest curs per treballar de forma conjunta en l’organització de les estades formatives dels alumnes dels 2 centres en pràctiques en empreses d’un altre país en el marc del programa europeu de mobilitat ERASMUS+.