EXPERIMENTANT AMB EPI

Lluny de tenir experiències amb el famós personatge de Barri Sèsam, els alumnes del cicle de Prevenció de Riscos Professionals es troben aquestes setmanes experimentant les propietats d’uns elements de protecció personal anomenats EPI.

Aquests elements que reben el seu nom de les sigles Equip de Protecció Individual i constitueixen tal volta la cara més visible i coneguda per part del gran públic de les tasques i actuacions que realitzen els prevencionistes en el món laboral.

Es consideren EPI aquells elements destinats a protegir la integritat dels treballadors quan les mesures col·lectives aplicades no resulten prou protectores i els treballadors es troben exposats a algun risc. Alguns exemples d’aquests equips són ulleres, cascs, mascaretes, calçat, guants, etc.

Els alumnes del cicle han estudiat les diferents tecnologies i materials amb els que es fabriquen aquests elements i han experimentat, usant ells mateixos els EPI, els efectes de protecció que brinden aquests equips.

En la fotografia es pot observar com un alumne del cicle experimenta amb un EPI de protecció anti-caiguda, simulant un accident de caiguda lliure dins la pròpia aula.