Presentació de Prevencion10.es

Dia 1 d’octubre vam assistir a la presentació de Prevencion10.es. A continuació us descrivim breument com va anar la jornada formativa duta a terme a les instal·lacions de CAEB Menorca.

 Prevencion10.es és una pàgina web on l’empresari podrà trobar assessorament i respostes de l’Administració pública a tot allò relacionat amb la prevenció de riscs laborals.

Dins la web prevencion10.es hi trobarem una eina per a empreses de fins a 10 treballadors per tal de que les empreses puguin complir amb les seves obligacions en matèria preventiva (excepte la vigilància de la salut) i no hagin de contractar un servei de PRL. 

Aquest programa es diu evalua-t (sistema de gestió) i s’ha dissenyat fonamentalment per a empreses tipus administratives, no per a empreses amb riscs (com per exemple la construcció). El propi empresari (que hauria de tenir la formació bàsica de PRL) pot aplicar ell mateix la prevenció, a no ser que estiguin a l’annex I. En aquest moment només es disposa de formularis per a oficines, perruqueries, floristeries i tintoreries, però poc a poc s’aniran ampliant els sectors laborals.

 Les ponents ens explicaren que la tendència és contractar un servei extern que dugui el tema de PRL, però el propi empresari (o un treballador designat per l’empresari) ho pot fer sense cap cost gràcies a prevencion10.es

 El propi programa ens dirà quines coses pot fer l’empresari i quines les ha de contractar. Donar-se d’alta és molt fàcil i ho podrà fer en un procés de 5 etapes: informació del que s’ha de fer abans de començar, registre amb un certificat d’autenticitat com a empresari, avaluació de riscos, planificació de la activitat preventiva, i seguiment i control de la execució. Hi ha un telèfon d’ajuda que s’anomena “STOP-riesgos laborales” .

 Dins prevencion10.es hi ha una part pública on hi trobarem una biblioteca, documentació, informació per sectors, qüestionaris d’autoavaluació, etc. i una altra privada (hi ha que accedir-hi amb DNI electrònic) on hi ha un servei d’alertes i avisos (revisió extintors, revisió metge dels empleats…), facilitació de tràmits, pla de previsió, servei de novetats (legislació que afecti a microempreses, subvencions…).

L’objectiu principal d’aquesta nova eina és arrivar de forma fàcil a tots els empresaris amb microempreses i que puguin complir amb les seves obligacions en matèria de prevenció de riscos. Per altra banda suposam que també es fa per alleugerar la feina del tècnics. Encara s’ha de fer moltíssima promoció i no sabem fins a quin punt la idea agradarà als empresaris i si realment tindran temps o ho voldran posar en pràctica ells mateixos. Molts poden desconfiar i pensar que és més fàcil, ràpid i segur contractar un servei de prevenció.

Pensam que si tot això avança i té èxit, pot afectar i fer mal als tècnics de prevenció. D’aquesta forma els tècnics que ja s’hi dediquen seguiran tenint feina, però segurament no se’n contractaran de nous. 

A la presentació vam rebre un CD-demostració del programa evalua-t que dura uns 6 minuts, però trobareu més informació al següent   vídeo sobre Prevencion10.es.

Cristina Borràs (1r curs) i Alfredo García (2n curs)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *