VISITA A L’HOSPITAL MATEU ORFILA

Dimecres dia 9 de juny els alumnes de 1r curs van visitar l’Hospital Mateu Orfila per conèixer com es dur a terme la prevenció en el món sanitari.

De la mà de Maria José García, tècnica de prevenció de l’IBSALUD a Menorca, i d’Esperança Camps, responsable de la gestió dels residus sanitaris, els alumnes van conèixer el que s’està fent en els centres sanitaris de Menorca en relació a la prevenció de riscos laborals.

En primer lloc, la tècnica de prevenció els explicà com es gestiona la prevenció des de la gerència de l’hospital, amb la participació dels representants dels treballadors. També comentà els principals riscos dels treballadors de la sanitat i les mesures preventives que s’apliquen en cada cas.

A continuació els descrigueren com s’han de gestionar els residus sanitaris a un hospital com el Mateu Orfila i la seva importància per evitar els accidents biològics, un dels riscos més importants del món sanitari. Per aquest motiu també es mostraren detalladament els dispositius de bioseguretat que es poden utilitzar avui en dia per evitar aquests tipus d’accidents.

Finalment, els alumnes van poder visitar diverses instal·lacions per veure de primera mà tot el comentat anteriorment. Així, es visitaren els laboratoris d’anatomia patològica i de farmàcia, la zona d’esterilització de material quirúrgic i la zona d’urgències, entre d’altres.

Va ser una visita molt interessant per la gran varietat d’instal·lacions i serveis que es troben en un hospital que fa que es puguin tractar temes relacionats amb la major part dels mòduls del cicle.