L’experiència professional d’avaluació de riscs ergonòmics de n’Ignasi

L’alumne en pràctiques de Prevenció de Riscs Professionals, Ignasi Huguet, ens va visitar el passat dia 1 de juny de 2010 per posar-nos al dia de com es feia feina en el servei de prevenció allà on ell du a terme la seva FCT. Com podem observar en les imatges, ell ens va estar explicant als alumnes nous d’enguany del mòdul d’ergonomia i psicosociologia aspectes específics de com ell estava duent a terme tots els coneixements d’ergonomia apresos al cicle formatiu de Grau Superior.

La xerrada va ser molt tècnica i interessant pels alumnes de primer que actualment estudien el mòdul d’ergonomia ja que els va informar sobre quins mètodes d’avaluació es solen emprar més i quin procediments de prevenció li feien realitzar en vàries empreses de Menorca. A més a més, als alumnes de primer els va servir per tenir una primera visió del que els tocarà fer quan ells comencin les pràctiques.

La dinàmica del grup va ser molt positiva amb molts comentaris i intervencions per part dels alumnes que ja havien treballat profundament tots els mètodes que ens explicava n’Ignasi. Van sorgir moltes preguntes tècniques i dubtes de com es du a terme certes fases del procés d’avaluació en la realitat del món professional, més enllà del món estrictament acadèmic.

Des del Departament de Prevenció de Riscs Professionals es valora molt positivament aquesta experiència i es pretén donar-li una continuïtat en els pròxims anys.