Un professor d’FP de Finlàndia visita Menorca

Després d’uns anys de rebre alumnes en pràctiques del CFGM de Jardineria i Floristeria, Veli Mathlin ha viatjar fins a Menorca per conèixer l’IES Pasqual Calbó. La seva visita ha servit per intercanviar experiències amb els seus professors homòlegs d’aquí i comparar les diferents feines de jardineria que es fan a un país i altre per adaptar-se a la climatologia de cada lloc. Una altra de les activitats realitzades ha estat la visita a l’esdeveniment Fes-Te Pro, on va tenir l’oportunitat de conèixer la resta de cicles formatius que s’imparteixen a Menorca.

A més, ha tingut l’oportunitat de visitar algunes de les empreses locals on solen fer pràctiques els alumnes d’aquest cicle formatiu, per conèixer les empreses on podrien venir a fer una estada formativa els seus alumnes de Finlàndia. En primer lloc ha visitat el Centre de Jardineria Es Bosc, on dues alumnes seves van estar fent 6 mesos de pràctiques durant el curs passat. Després ha tingut l’oportunitat de veure fent pràctiques a alumnes   locals a la Floristeria Ikebana des Mercadal i a l’Hort de Torre Llisa situat al Barranc de Cala’n Porter. Finalment, ha visitat altres llocs on també podrien acollir alumnes seus fent pràctiques en un futur com ara el Centre de Jardineria Truvi, l’Hort de Sant Patrici, les Bodegues Binifadet i l’Hotel Torralbenc.

Durant la seva estada, el professor també ha tingut l’oportunitat de visitar Maó, Ciutadella, Es Mercadal i Fornells, així com alguns paratges naturals de Menorca com el Cap de Cavalleria i Cala Rafalet o els monuments talaiòtics de Trepucó, Torre d’en Galmés i Santuari de So Na Caçana.

Aquesta visita ha estat molt enriquidora pel centre. Ens ha donat l’oportunitat de donar a conèixer i ha servit per reforçar els acords de col·laboració per l’intercanvi d’alumnes en pràctiques i per organitzar més estades formatives del professorat com aquesta.

foto-1.jpg

foto-2.jpg