Primera setmana de n’Edu d’Erasmus

El nostre alumne Eduard Sans Newman del cicle de Grau Superior de Prevenció de Riscos Professionals fa les pràctiques FCT amb una estada Erasmus+ a Finlàndia i participa activament amb la plantilla de professors de Prevenció de Riscos Laborals del centre educatiu d’Oulu OULUN SEUDUN AMMATTIOPISTO.

Aquesta primera setmana ha estat d’iniciació i li han facilitat tots els EPI (Equips de Protecció Individual) per fer visites zones de construcció de pràctiques dels alumnes de cada centre de treball. També li han donat un ordinador personal i una targeta SIM extra per al seu mòbil per cridades de la feina.

N’Edu ha fet algunes visites a altres centres d’estudis d’OSAO i ja té alguns projectes pendents:

– Projecte de Muhos: ha de fer els plànols d’una sala i determinar com s’han d’organitzar els productes químics per evitar riscos químics d’aquella sala ja que està tot desordenat.

– Projecte Kontinkankaas Kampus: és on Edu va a fer feina, ha de fer una evaluació de químics de tot el centre que está dividit per tres zones grans (Paasi, Honka i Harju). La idea principal és fer una llista indicant la ubicació exacta de la sala on hi ha els productes químics en males condicions i establir mesures preventives.

– Projecte Codis Kontinkankaas Kampus: a partir dels plànols de totes les plantes de l’edifici, un soterrani i 4 plantes més, ha de fer un llistat amb identificació dels codis antics, els codis nous, l’àrea de la sala i el seu nom. Hi ha unes 1300 sales.

Fora feina el que n’Edu fa és: en acabar (el seu horari és de 9:00 a 15:00) va al gimnàs del centre, després se’n va a casa i a la sauna si la té reservada, si no, va a casa a fer-se alguna cosa de menjar i se’n va a passejar per la ciutat. Entre setmana no es sol sortir fins tard, ja que pel matí hi ha feina. Durant el cap de setmana és quan més temps lliure té i ha aprofitat per anar a veure la ciutat i visitar alguns llocs de interès. També va anar al cinema a veure els preus, i n’Edu diu :”definitivament aquí la vida és molt més cara que a Menorca, aquí el preu per sessió de cinema és de mínim 15 euros, caríssim!”.