Els alumnes de 2n expliquen com s’han desenvolupat les seves pràctiques en empreses

Dilluns dia 10 na Xisca Vinent i en Jero Pons van venir al centre per explicar als seus companys de 1r què han estat fent aquests mesos durant les seves pràctiques laborals.

En primer lloc na Xisca va explicar el que ha pogut desenvolupar en el Servei de Prevenció del Consell Insular. El més destacat han estat les avaluacions específiques d’ergonomia i psicosociologia, aplicant els principals mètodes d’avaluació que els alumnes de 1r han estat aprenent durant tot aquest curs. Així, per a l’avaluació psicosocial han treballat amb el mètode ISTAS, mentre que pels riscos ergonòmics han aplicat els mètodes OWAS i MAPO. A part d’açò, també ha participat en avaluacions de riscos generals i en plans d’emergències, així com en sessions formatives per a treballadors.

A continuació en Jero ha explicat que el funcionament d’un servei de prevenció aliè és diferent d’un de propi com el del Consell. Ell ha pogut fer moltes visites a diferents tipus d’empreses i ha participat sobretot en avaluacions generals, tot i que també ha pogut desenvolupar una avaluació ergonòmica d’una cambrera de pisos emprant també el mètode OWAS. Finalment, ha vist que la formació dels treballadors també és una de les activitats més importants per un tècnic de PRL.

2013-06-10 19.59.222013-06-10 20.12.44