Els alumnes de 2n, com a futurs tècnics de prevenció, elaboren el Pla de Prevenció de Riscos Laborals d’una empresa

Els alumnes de 2n curs, dins el mòdul de Gestió de la Prevenció, han de dissenyar i elaborar el Pla de Prevenció de Riscos Laborals d’una empresa fictícia.  L’elecció del tipus d’empresa és el punt de partida del seu projecte.

La prevenció de riscos laborals ha d’integrar-se en el sistema general de gestió de l’empresa, tant en el conjunt de les seves activitats com en tots els nivells jeràrquics d’aquesta, a través de la implantació i aplicació d’un Pla de Prevenció de Riscos Laborals.  El Pla de prevenció de riscos laborals és l’eina a través de la qual s’integra l’activitat preventiva de l’empresa en el seu sistema general de gestió i s’estableix la seva política de prevenció de riscos laborals.

Els instruments essencials per a la gestió i aplicació del Pla de Prevenció són: l’avaluació de riscos i la planificació de l’activitat preventiva.

El Pla de Prevenció inclou:

– L’estructura organitzativa

– Les responsabilitats

– Les funcions

– Els procediments i processos

– Els recursos necessaris per realitzar l’acció preventiva a l’empresa.

El Pla de prevenció de riscos laborals haurà de reflectir-se en un document que es conservarà a la disposició de l’autoritat laboral, de les autoritats sanitàries i dels representants dels treballadors.  És un document escrit que haurà de ser elaborat per l’empresari i signat per ell. És exigible a la totalitat de les empreses, sigui quina sigui la seva activitat, la seva dimensió o la seva estructura.

Els alumnes ja han començat a dissenyar i elaborar els plans de prevenció de les empreses que ells mateixos han triat.  Les empreses triades pels alumnes s’adapten a la realitat menorquina, es tracta d’empreses petites que es dediquen a diferents activitats i de les quals fem una petita introducció a continuació:

NOM DE L’EMPRESA

ACTIVITAT

Hotel Rural Sa Torreta

Hotel rural ubicat a 5 Km del municipi d’Es Mercadal amb 15treballadors.

Es Barber de MÔ

Perruqueria ubicada a Maó amb 6 treballadors.

KLIMASTAR MENORCA, SL.

Instal·lació de sistemes de climatització.

Reparació i manteniment en instal·lacions de climatització.

15 treballadors

Bar “Es Garito”

Bar a Maó amb 6 treballadors.

CONSTRUCCIONES PAQUITO

Empresa de construcció ubicada al Polígon Industrial d’Alaior amb 8 treballadors.

VEROWSKI

Empresa de fabricació de bijuteria ubicada a Alaior amb 8 treballadors.

DONPREFADIS, SL

Distribució i subministrament de prefabricats de construcció.

7 treballadors